Informacja dotycząca sposobu wniesienia podania

W związku z licznymi wnioskami składanymi na skrzynkę mailową Ośrodka przypominamy, iż Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Puławach, na podstawie art. 63 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego informuje, że podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.

INFORMACJA DOTYCZĄCA SPOSOBU WNIESIENIA PODANIA:

Podanie do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puławach można wnieść w jeden z następujących sposobów:

  • przesłać pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Puławach ul. Leśna 17, 24-100 Puławy;
  • złożyć osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puławach ul. Leśna 17, 24-100 Puławy;
  • przesłać w postaci elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na adres skrytki Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Puławach dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (platformie ePUAP): mops_pulawy/SkrytkaESP/
  • przesłać na adres do doręczeń elektronicznych:
AE:PL-79334-19313-AFTIV-34

W celu złożenia podania w postaci elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP konieczne jest posiadanie indywidualnego bezpłatnego konta użytkownika na platformie http://www.epuap.gov.pl.

Wnioski składane poprzez platformę ePUAP muszą być podpisane bezpiecznym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.

Usługi dostępne na platformie ePUAP: pismo ogólne do podmiotu publicznego (usługa centralna ePUAP) – bezpośredni link znajduje się pod adresem:

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe (nowy wzór)

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego (stary wzór)

 

Wyciąg z przepisów:

Art.  63.  Kodeks postępowania administracyjnego

  • 1.  Podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) wnosi się na piśmie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.
  • 2. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej, i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych.
  • 3.  Podanie wniesione na piśmie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszącego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządził. Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.
  • 3a. Podanie wniesione na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznym organu administracji publicznej zawiera dane w ustalonym formacie, zawartym we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.
  • 4. Organ administracji publicznej jest obowiązany potwierdzić wniesienie podania, jeżeli wnoszący tego zażąda.

art. 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne:

pkt 13) elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP) –  system teleinformatyczny, w którym instytucje publiczne udostępniają usługi przez pojedynczy punkt dostępowy w sieci Internet;

pkt 17) elektroniczna skrzynka podawcza (ESP) –  dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej  służący do przekazywania dokumentu elektronicznego do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.

art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych:

adres do doręczeń elektronicznych – adres elektroniczny, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344), podmiotu korzystającego z publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej albo z kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, umożliwiający jednoznaczną identyfikację nadawcy lub adresata danych przesyłanych w ramach tych usług.